EL NOSTRE PROJECTE EDUCATIU


EL NOSTRE PROJECTE EDUCATIU





" L'infant és fet de cent. L'infant té cent llengües, cent mans, cent pensaments, cent maneres de pensar, de jugar i de parlar. Cent, sempre cent. Cent formes d'escoltar, de sorprendre's, d'estimar, cent alegries per cantar i comprendre, cent móns per descobrir, cent mons per inventar, cent móns per somiar. L'infant té cent llengües (...)".
Loris Malaguzzi: Els cent llenguatges de l'infant.












La nostra proposta educativa pren com a element principal l’educació emocional com la base de les accions educatives que es duen a terme a la nostra escola.
Entenem que, en aquestes primeres edats és especialment important reforçar els aspectes emocionals en el procés d’aprenentatge, perquè les emocions influeixen en l’augment de la motivació dels infants i crea el clima adequat per a l’aprenentatge. 
Oferim el Joc, com a eina fonamental per a l'aprenentatge. A través del joc es plantegen totes les activitats que es realitzen a l'escola. I és, a través d'aquest com l'infant aprèn en un clima familiar de confiança i seguretat.
La manipulació i l'experimentació són els mètodes que utilitzem per fer a propar l'infant al coneixment del seu entorn. Descobrint a través dels sentits el món que l'envolta.
La tasca de les educadores consisteix en motivar la curiositat dels infants, permetre l’experimentació perquè descobreixin i gaudeixin de les activitats, valorar el seu esforç i els seus avenços des d’una visió positiva i confiant en les seves competències. Els infants són els protagonistes del seu propi procés de desenvolupament i d'aprenentatge i, intentem que el paper de les educadores passi a un segon pla.

Les experiències emocionals que tenen els infants en aquest període aniran modelant la seva intel·ligència emocional. El nostre objectiu serà sempre fer viure als infants experiències positives que els permetin sentir-se acceptats, estimats, segurs i confiats emocionalment.
 En aquest sentit la proposta d’activitats que fem està molt relacionada amb el món afectiu dels infants, constituït per la família, l’escola i el seu entorn més proper. Aquesta aposta educativa pretén canviar el “fer per fer”, per unes activitats centrades en els infants, és a dir, que aportin un valor al seu desenvolupament. Plantejar les activitats des d’aquest punt de vista ens permet tenir temps per observar, per escoltar, per dedicar una estona a cada infant, coneix-se’ls, cuidar-los, mostrar-los el nostre afecte, estimar-los.... En definitiva per atendre a cadascun com es mereix. Volem tenir a l’escola un clima adequat que faciliti i estimuli l’expressió dels infants, l’acceptació d’un mateix i dels altres.
I tot això, ho duem a terme amb les activitats diàries, tenint en compte sempre la nostra finalitat: fer que cada infant es senti a l'escola com a casa.

EL NOSTRE EQUIP EDUCATIU

L’equip del Trenet el formen un grup d’educadores professionals, dedicades a l’educació infantil des de fa anys. Per damunt de tot la seva visió de l’educació és vocacional.


Deby Jiménez: “sento orgull de la meva professió, perquè educar als més petits és viure en un món màgic cada dia, ple de descobertes, somriures, petons i abraçades”.






Vanesa Díaz: “ ser educadora és ajudar als infants a créixer, el meu objectiu convertir-me en el seu punt de referència i establir-hi confiança”









Saray Garcia:  “ ser educadora és per a mi el millor treball. Els infants sempre ens donen més del que som capaces de donar nosaltres. La millor recompensa és el nostre treball diari”.
  




Tatiana Lafuente: “ Tenir l’oportunitat d’acompanyar i guiar a petites personetes en un viatge ple de descobriments i noves aventures”.









LA DIRECCIÓ DE L’ESCOLA:
Elisabet Manzano: “ Oferim a cadascun dels infants el què necessita per a créixer amb harmonia i seguretat.  Fomentem l’expressió d’emocions i sentiments, i l’aprenentatge de nous coneixements valorant les capacitats de cada infant. El nostre objectiu principal: la felicitat dels nostres infants.”
Dins les tasques establertes per la direcció del centre,  també hi ha les de suport i recolzament directe a les aules i elaboració i realització de diferents projectes per afavorir la globalització entre nivells i la pedagogia d’escola, així com la coordinació de tot l’equip educatiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada