LÍNEA METODOLÒGICA

SOM UNA ESCOLA ACTIVA: APRENEM JUGANT!


El nostre referent pedagògic com a escola, és el d’una escola activa, on el joc és el principal mètode d’aprenentatge i d’estimulació per tal que l’infant aprengui tot gaudint.

Les activitats que plantegem diàriament a l’aula tenen com a base gairebé sempre la descoberta, l’experimentació, la manipulació lliure, el moviment, la comunicació i l’expressió de sentiments i emocions a través del desenvolupament del llenguatge verbal, plàstic, musical i corporal.
Fem partícep a l’infant del seu propi procés d’aprenentatge. Així és el mateix infant qui juga, toca, olora, tasta, descobreix, coneix i aprèn. I tot això ho fa acompanyat d’unes educadores que sempre mostren estima, afecte i comprensió.
Combinem les metodologies més innovadores en l'àmbit de l'educació infantil amb les tradicionals proposades pels grans pedagogs del nostre temps, amb l’objectiu de fomentar el desenvolupament personal de l’infant.








Un dels punts principals del nostre projecte educatiu és el model de les intel·ligències múltiples de Howard Gardner que treballa la intel·ligència musical, lògic-matemàtica, espacial, lingüística, naturalista, corporal, interpersonal i intrapersonal,per tal de descobrir les habilitats dels enfants en cadascuna d’aquestes àrees.
Setmanalment es programen diferents activitats pensades i planificades per tal de desenvolupar al màxim totes les capacitats de l’infant ( música, psicomotricitat, anglès, experimentació i jocs de descoberta).

Al Trenet, en concret, oferim un projecte específic de música i un altre d’anglès.
En el cas de la música, pretenem sensibilitzar a l’infant davant el fet musical i anar més enllà del simple fer per fer música. Es programen setmanalment sessions específiques de música adequades a cada nivell d’edat.
En relació a l’anglès, pretenem combinar el català  (que és la nostra llengüa vehicular) amb l'anglès introduïnt una segona llengüa a partir de l’any d’edat de manera lúdica i divertida. 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada