SOM
UNA ESCOLA ACTIVA: APRENEM JUGANT!
El nostre
referent
pedagògic
com
a escola,
és
el d’una
escola
activa, on
el joc
és
el principal mètode
d’aprenentatge
i d’estimulació
per tal que l’infant
aprengui
tot
gaudint.
Les
activitats
que plantegem
diàriament
a l’aula
tenen
com
a base gairebé
sempre
la descoberta,
l’experimentació,
la manipulació
lliure,
el moviment,
la comunicació
i l’expressió
de sentiments
i emocions
a través del desenvolupament
del llenguatge
verbal, plàstic,
musical i corporal.
Fem
partícep
a l’infant
del seu
propi procés
d’aprenentatge.
Així
és
el mateix
infant
qui
juga, toca, olora,
tasta, descobreix,
coneix
i aprèn.
I tot
això
ho
fa acompanyat
d’unes
educadores que sempre
mostren
estima, afecte i comprensió.
Combinem
les metodologies
més
innovadores en l'àmbit
de l'educació
infantil amb
les tradicionals
proposades
pels
grans
pedagogs
del nostre
temps,
amb
l’objectiu
de fomentar el desenvolupament
personal de l’infant.
Un dels
punts principals del nostre projecte educatiu és el model de les
intel·ligències múltiples de
Howard Gardner que treballa
la intel·ligència
musical, lògic-matemàtica,
espacial, lingüística, naturalista, corporal, interpersonal i intrapersonal,per
tal de descobrir
les habilitats
dels
enfants
en cadascuna
d’aquestes
àrees.
Setmanalment
es programen diferents
activitats
pensades
i planificades
per tal de desenvolupar
al màxim
totes les capacitats
de l’infant
( música, psicomotricitat,
anglès,
experimentació
i jocs
de descoberta).
Al Trenet,
en concret,
oferim
un projecte
específic
de música i un altre
d’anglès.
En
el cas de la música, pretenem
sensibilitzar
a l’infant
davant
el fet
musical i anar
més
enllà
del simple fer
per fer
música. Es programen setmanalment
sessions
específiques
de música adequades
a cada nivell
d’edat.
En
relació
a l’anglès,
pretenem
combinar el català (que
és
la nostra
llengüa
vehicular) amb
l'anglès
introduïnt
una segona
llengüa
a partir de l’any
d’edat
de manera lúdica i divertida.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada