ACTIVITATS

La Música: 

La música forma part de la vida diària a l’escola. És evident que és un mitjà d’expressió i de comunicació que ens permet transmetre sentiments i estats d’ànim.
Els petits la gaudeixen, la viuen, aprenen amb ella, però no volem que només sigui el rerefons que ambienta les activitats a l’aula. Des de ja fa un parell de cursos, a l'escola hi desenvolupem un projecte de Música a consciència. Setmanalment es porta a terme una sessió diferent a cada aula, segons el nivell evolutiu. L'objectiu és sensibilitzar als infants davant el fenòmen de la música, així com que desenvolupin una sèrie d'habilitats musicals que els ajudaran a estructurar el seu estat i les seves emocions. A través de les diferents sessions: Realitzem audicions musicals, perquè puguin començar a parar atenció a determinada música. Coneixerem diferents estils musicals, i ampliarem el ventall de melodies, sons i cantarelles que tan els agrada.
També coneixerem diferents instruments i les seves característiques, així com el seu so i les seves possibilitats. I ens  expressarem lliurement amb el cos segons el que la música seleccionada ens transmet.





















 La Psicomotricitat:

A l'escola ajudem als infants a adquirir les maduracions motores, lingüístiques i espacials, oferint-los l'espai adequat (sala psicomotriu) i el material necessari per experimentar amb el seu cos, i amb els objectes, deixant-los córrer, saltar, jugar ... fent del moviment una font de plaer essencial per al seu desenvolupament global.
Setmanalment també es realitza una sessió de psicomotricitat. Les sessions motrius es basen en el moviment corporal a través de jocs col·lectius o individuals. Es treballa el control en el moviment, la coordinació global i segmentària, l'equilibri, l'orientació en l'espai i en el temps, la lateralitat...
Segons el tipus d'activitat les sessions es poden realitzar al pati, dins de l'aula o a l'aula de psicomotricitat.









L'experimentació:

Setmanalment també realitzem activitats d'experimentació o bé tallers amb diferents tècniques plàstiques. A través de l'experimentació, l'objectiu és aprofitar i potenciar les accions espontànies d’exploració i combinació dels petits a partir d’uns materials i objectes posats al seu abast per incrementar les seves capacitats per a descobrir els elements del seu entorn.
Fem experimentació amb tot tipus de materials, des de farina, gel, xocolata, elements de la natura, aigua, paper higiènic, aliments, fruites, etc.























El Joc heurístic/ joc de safates i joc de racons:

El joc heurístic , és una activitat de descoberta i exploració a través de la qual els infants exploren objectes no catalogats didàctics i els combina lliurement. Habitualment utilitzem objectes i materials reciclats com: tubs de cartró, ampolles de plàstic, agulles d'estendre, anelles, caixes de cartró, oueres, pots i taps metàl·lics, etc. En acabar l'exploració i amb ajuda de l'adult, recull els materials i els classifica.
En el joc , l 'infant arriba allà on desitja i desitja allò que veu. En la combinació de materials descobreixen que les coses hi caben o no; s'aguanten o cauen; rodolen o es mantenen quietes,...


En el joc de safates (més indicat per als infants de P2) ja hi intervenen altres habilitats (mentals i matemàtiques): els infants proven i descobreixen les possibilitats dels diferents materials sòlids o líquids (farina, llenties, arròs, sucre, sal, aigua, etc.) a través de la utilització de recipients i utensilis per a fer transvessaments d'un recipient a un altre.







I, el joc de racons, no és més que un joc estructurat i organitzat per diferents racons: Nines, cuineta, perruqueria, supermercat, titelles, etc. L'activitat de l'infant és lliure i només rep indicacions de l'educadora a l'iniciar el joc i a l'acabar.











L'Anglès:

Des de fa ja un parell de cursos hem iniciat la introducció de l'anglès a les aules dels infants d'1 a 2 anys i de 2 a 3. L'objectiu inicial és que l'infant es familiaritzi escoltant altres sons diferents al seu llenguatge habitual i, a la vegada, prengui motivació i es diverteixi aprenent algun vocabulari bàsic. Aprofitem la capacitat innata de l'infant per absorbir tots els nous coneixements que se li fomenten, de manera lúdica i divertida. La proposta és setmanal, i les classes d'anglès les realitza una educadora del centre, la Tati, junt amb dos titelles molt divertits, el John i la Kate.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada